Porsche 911 3.2 Targa
1985
|
132.000 km
|
231 hk

Den første 911 G-model ser dagens lys i 1973 og bliver igennem de følgende 16 år, både forbedret og optimeret.

I 1984 ankommer den største boxermotor på daværende tidspunkt, i form af 3.2 motoren. Dertil elektronisk motorstyring der formår at “køre” motoren mere lineært og med en kraftigere momentkurve end de tidligere versioner med karburatorer.

Bilen får bedre og stærkere bremser med større bremseskiver samt bremsekalibre.

Den her 911’er, som du sidder og læser om nu, er ud af 1985-årgangen af G-modellen.

911 3.2 med 912 gearkassen har en minimal produktionsramme på blot tre år, og derfor findes der ikke et utal på markedet i dag. Læg dertil at Targa-versionen er den variant ud af de tre tilgængelige, som er produceret i færrest eksemplarer (trækker man 911 Speedster ud af ligningen).

For os, er dette noget af det mest interessante 911 i den klassiske 911-genre og i kombination med, at man med en Targa, har nem adgang til “frisk luft” og åben himmel uden at skulle “bakse” med de manuelle 80’er kalecher.

Denne 911’er falder vi over i starten af 2021. Bilen er her under ejerskab af et par seriøse Porsche-mennesker i Danmark.

Bilen er født til det amerikanske marked og har gjort sin daglige gang i Arizona, Indtil en engelsk 911- og motorsportsspecialist henter den til Kent, UK, med formål om at lade den indgå i hans private samling. Nuværende ejer får kendskab til bilen og en endelig købsaftale falder på plads i april 2018, hvorefter bilen flytter residens fra Kent til London.
Kort efter flytter den dansk-britiske familie til Firenze, Italien – og 911’eren flytter med. Som led i ønsket om en endnu mere velkørende 911 3.2, gennemgår motoren en total renovering hos Porsche Centro Firenze i juli 2018 – totalt beløber dette sig til €15.000 og al dokumentation foreligger. I 2020 flytter familien tilbage til København og bilen var i oktober 2020 hos Porsche Center København til diverse justeringer og opdateringer. Der kan udstedes et CoA hos Porsche Center København efter aftale.

Vi falder ikke blot for bilens Pastellbeige lakering – en lakering der udelukkende fandtes til modellerne fra 1985 og 1986. Dertil det originale mørkebrune læder og originale Fuchs fælge. Vi bliver tillige imponeret over bilens stand og få ejere igennem dens 34 leveår, samt et vognkort der ligeledes indeholder original sportsundervogn og komfortsæder.

Vil du køre klassisk 911 som kan både dagligdag, weekend og ture sydover til Italien, så er denne G-model Carrera 911 helt klar til at møde dig.

Økonomi

Kontantpris: DKK 570.000 inkl. moms & eks. dansk registreringsafgift.

Kan leveres med inkl. dansk registreringsafgift til en totalpris på DKK 720.000.