Porsche 997.2 Turbo S
2011
|
30.000 km
|
530 hk

En af blot meget meget få 997 Turbo S lakeret i Eisblau metal fra Porsche AG – og ja, egentlig en af meget få 911’ere generelt da det udelukkende var topversionen af 997 modelrækken der fik mulighed for denne PTS farve. En farve der trækker sin referenceramme særligt højt i Porsche AG-kredse, med få revivals over tid. Tænk future classic potentiale.

Farven er ikke set førend den blev lakeret på et par af pressebilerne, som blev brugt til Porsche AG’s lancering af den nye generation af 911 Turbo S i 2010 (997.2). De to pressebiler bar nummerpladerne S:GO 523 og S:GO 551. Typiske Porsche-nummerplader – S for Stuttgart, GO for Gesamt Öffentlichkeitsarbeit – et akronym for ”total PR” – eller nærmere oversat; ”kun PR” eller i Porsche kredse kendt som Let’s Go. De efterfølgende tre tal (i dag fire) tildeles herefter i numerisk rækkefølge. Sidenhen er farven yderst sjældent set – vi kender til meget få.

997 Turbo S kundebilerne der blev bestilt i Eisblau i Europa totaler sig, efter vores informationer, til mellem 7 og 8 enheder – bestilt udelukkende via Porsches Exclusive PTS-program.

Præcis den her bil, havde sin første residens syd for München, hos en Porsche AG high-end klient, med en baggrund indenfor vandteknologi, så nærliggende med frossen vandfarve. Måske var det årsagen til, at de fik grønt lys hos Porsche Exclusive abteilung til at ligge ordren på et af meget få Eisblau 997 Turbo S emner.

Dernæst, i ultimo 2013, flyttede bilen til Köln, til bilens anden ejer. Små otte år efter, finder vi bilen her hos Porsche Zentrum Essen og får bragt den til København.

Dette altså værende nærmest et unikum i 911-universet, når man taler farvekombinationer, Porsche 997 historisk relevans, optionskoder samt historik.

Altid svært at fortælle at en brugt bil er som ny, men i dette tilfælde, er vi tæt på.

Bilen har naturligvis ren Porsche-stamtavle.