Porsche 911 3.2 Carrera
1989
|
199.000 km
|
231 hk

Sidste aftapning af Porsches legendariske G-model med rent baghjulstræk bliver produceret i 1989.

Den første 911 G-model ser dagens lys i 1973 og bliver igennem de følgende 16 år, både forbedret og optimeret.

I 1984 ankommer den største boxermotor på daværende tidspunkt, i form af 3.2 motoren. Dertil elektronisk motorstyring der formår at “køre” motoren mere lineært og med en kraftigere momentkurve.

Modellen får større bremseskiver og bremsekalibre og endeligt, i 1987, afløser G50-gearkassen den lidt mindre “kontante” 912 gearkasse.

Den her 911’er, som du sidder og læser om nu, er ud af absolut sidste årgang af G-modellen. Efter at have været i produktion i 26 år stod denne generation af 911’eren til at skulle afløses af Porsche 964.

911 3.2 G50 har en minimal produktionsramme på blot tre år, og derfor findes der ikke et utal på markedet i dag.

For os, er dette noget af det mest interessante, puritanske og velkørende 911 i den klassiske 911-genre.

Denne 911’er falder vi selv over i midten af 2020. Bilen er på daværende tidspunkt allerede lokaliseret hos et seriøst Porsche-menneske i Danmark.
Vi falder ikke blot for bilens grå-grønne lakering over sort læder og Fuchs fælge. Vi bliver tillige imponeret over bilens stand og gennemdokumenterede sunde historik.

I efteråret 1988 er denne 911 på vej gennem produktionen i Zuffenhausen. I foråret 1989 sætter bilen hjul på italiensk asfalt. Efter 11 år i Italien, bliver bilen solgt til München i Tyskland, hvor den holder til fra 2000 til 2009. Herefter får bilen residens i Danmark.

Ab werk er tilvalgt spærre-differentiale, smedede 16” Fuchs fælge, klimaanlæg, alarm og lakering i Felsengrün Metallic (Granite Green Metallic)

Originalt Certificate of Authenticity følger bilen og er senest udstedt i september 2014 ved Porsche Danmark.

Løbende investeringer i bilens ve og vel er foretaget i både München og Danmark – primært fra Porsche Centrum Køge. Et ringbind af fakturaer på løbende vedligeholdelse på plus 150 sider medfølger.

Vil du køre klassisk 911 som kan dagligdag, weekender eller ture sydover til Italien, så er denne G-model Carrera 911 helt klar til at møde dig.

Økonomi

DKK 690.000 inkl. moms og dansk registreringsafgift.