Porsche 911 3.2 G50 Carrera
1987
|
274.440 km
|
231 hk

Porsche 911 3.2 G50 Carrera Coupe – leveret første gang til det tyske marked (C00 landekode – Germany) med en invoice date 03.09.1986 – modelår 1987.

Indtil 2008 havde bilen stadig residens i Tyskland. I september 2008 ankommer den til Danmark. I 2014 er registreringsafgiften blevet betalt af daværende ejer.

Stelnummer, motor og gearkasse er matching numbers.

 

Jesper Høj / Pro Motor i Køge har forestået den gennemgribende renovering og ombygning som bilen har gennemgået – dette i primo 2016. Bilen bliver totalt adskilt, renset og bl.a. også strippet for lyddæmpning. Pladearbejdet blev udført lokalt hos Pro Motors pladesmed. I samme ombæring lakeres bilen Royal Purple – en farve der oprindeligt fandtes, meget sjældent, på 911’ere mellem 1973-75. Sidenhen er farven brugt ved introduktionen af 991 GT3 RS – under navnet Ultraviolet.

 

Det legendariske 911-formsprog er dyrket i sin enkelthed. Derfor blev tankdækslet, sidespejlene, emblemer samt soltag fjernet. Kofangerne blev erstattet med RS komponenter.

Interiøret er defineret ved samme minimalistiske principper. Tynde 356 tæpper, RS dørsider, fritstående gearstang og ingen ryglæn bagi.
Sæderne er betrukket med lækkert kvalitetslæder og GT40-inspirerede perforeringer. Heigo-halvburet giver bilen et sportsligt snit.

Bilen har fået ekstensiv undervognsbehandling som har gjort den yderligere hel-års duelig. 

Pro Motor har undervejs udskiftet alle støttebolte og motoren er i perfekt stand. Gearkassen viser begyndende tegn på slid. En renovering kan være på to-do-listen, men der er i den sammenhæng intet at være stresset over – bilen kører seriøst godt som den er. Afstemningen af bremser, undervogn, torsionsstave, affjedring og styretøj er efter vores bedste vurdering optimeret til komponenternes potentiale.

 

3.2 motoren er alment kendt som den mest driftsikre blandt alle 911 konfigurationer. Getrag-50 5-trins gearkassen opfattes som den bedste af sin tid. 911 3.2 G50 har en minimal produktionsramme på blot tre år, og derfor findes der ikke et utal på markedet i dag.

At finde en aldeles rustfri 911 3.2 G50, som er karosseri-teknisk gennemarbejdet som den her er, er altså ikke hverdagskost.

Kommende ejer kan køre bilen ufortrødent videre, eller selv fortsætte de æstetiske og funktionelle raffinementer.