Porsche 964 Carrera 2
1991
|
229.000 km
|
250 hk

Gennemført puristisk og seriøst skarp 964 Carrera 2. Sandsynligvis en af de bedst kørende 964 i Norden.

Men lad os starte med noget af det mest åbenlyst vilde.. Farven Etna Blue strækker Porsche farvehistorik helt tilbage Porsche 356 B i 1960. Skal vi nørde det helt, er det her fra før at Porsche “byggede” deres egne karosserier. Dengang var det Reutter der leverede karosserier på bestilling fra Porsche. Etna Blue er faktisk så vintage, at det er en af de få PTS farver der stadig har en Reutter farvekode. Farven gik i dvale i ca. 55 år førend Porsche AG relancerede den officielt på 991 Targa 4S Exclusive Design Edition.

Denne 964 C2 RS-hyldest har været i hænderne på den nuværende ejer i fire år. Dette efter en periode på ligeledes godt fire år, hvor den var ejet af en anden dansk herre som er velbevandret i Porsche 911 kredse.

Der er monteret en Sachs-kobling og RS svinghjul, undervogn er optimeret med Bilstein støddæmpere og seriøse/stadig behagelige fjedre. Bagruden er blevet erstattet med det korrekte lette polycarbonat. Bilen har gennemgået et indvendigt ”re-trim” til i RS-stil, hvor bagsæder er fjernet, Recaro-skålesæder, lette alcantara-dørpaneler med gennemgående krydssyninger, øvre og nedre instrumentbræt i alcantara, tagbeklædning i alcantara og full-size bur på original forskrift, malet i den udvendige farve; den historiske Etna Blue.

BBS-fælgene er de korrekte Le Mans i sublim stand – dæk ditto.

Indvendigt er læder- og alcantara-trimmede Recaro bucket seats og bilen er også udstyret med selestang med SPARCO firepunktsseler. Det tredelte SPARCO-rat viser nogle tegn på køreglæde og anvendelse, ligeledes på interiøret hist og her. Stereo head unit og højttalerne er fjernet.

Det seneste rutinemæssige vedligeholdelse blev foretaget i juli 2021 på 229.785 kilometer, hvor teknikerne hos Pro Motor udførte en fuld service, udskiftning af motorolie, filter og tændrør – ligeledes fandt en komplet gennemgang af bilen sted.

Med andre ord, her har du en daily driver, track day makker og en alpe-hungrende hyldest til Carrera RS fra 964-generationen. Præsenteret med nogle modelspecifikke opgraderinger og et nytrimmet og gennemført interiør. Den er udstyret med den vante, dog opgraderede, 3,6-liters luftkølede flat-six, kombineret med en fem-trins manuel gearkasse samt revideret og optimeret Carrera Cup udstødningssystem. Kilometertælleren angiver i øjeblikket 229.790 kilometer og det virker som om at bilen blot er løbet ind i sin ungdom.

Og taler man om seriøst lækre oplevelser i Porsche 964 design med RS-aner, er det her et af de bedste bud længe.