Porsche 993 Turbo
1995
|
72.000 km
|
408 hk

Hækvingen på en 993 Turbo er ikke bare design så det rykker. Det er en nødvendighed for at “tvinge” luft ned i intercooleren. Porsche AG hovederne har længe arbejdet med at få mere fed energi ud af maskinrummet uden at forulempe omgivelserne for meget. Comme ci comme ca, men viljen til at få noget der er forfærdeligt hurtigt til at være bæredygtigt og langtidsholdbart, har altid været i Zuffenhausen koden. 911 Turboen er derfor generelt en absolut darling i vores Porsche 911 liv her i garagen og den har bevist sit værd i vores mange år med 911’ere i stalden.

Omdrejningspunktet for glæden ved 911’ere, er blandt andet når noget som det her rodfæster sig – og når der til tider dukker noget op som her – en særlig type 911’er der indoktrinerer og appellerer til, at vi alle tager os lidt længere tid – kører når tiden er til det (læs gerne; ikke myldretid) men når man vil det hele på den nice måde, så fungerer det på den store skala.

Den her 993 Turbo er originalt leveret i farven Arena Red (farvekode H8), der var en af signaturfarverne under introduktionen. Denne dybe røde – nærmest Kenya-solnedgang og Karen Blixen, får bilens widebody linjer frem på bredeste vis.

I nær 25 år har der været taget hånd om den her bil, der første gang satte dæk på asfalt i november 1995.

Dags dato har 72.382 kilometer passeret omkring bilen. Den landede i DK i 2015 med en solid historik i bagagen fra Sverige, hvor den var under kvindeligt ejerskab. 

 

Kabinen er i hyper velholdt sort læder med optioner som sportssæder, sædevarme, akustikpakke og soltag. Det oprindelige radiomodul er udskiftet til Porsche Classics eget modul med indbygget navigation. Bilens læder interiør “dufter” stadig som nyt anilinlæder. Kvaliteten på interiør er seriøst høj efter 25 år. Der er langt imellem vi ser der her.

Instrumentpanelet er af Porsches klassiske panoramiske setup med fem urskiver, der informerer føreren om bilens vitaler – selvsagt med omdrejningstælleren monteret midt for.

Dette er en 993 Turbo med grundlæggende stærk historik og ejer-aner. Bilens særlige optioner og lave kilometertal bidrager til bilens potentiale for at vækste på 911-markedet over tid. Vi vil gerne tale videre med dig om alt det her og bilens lakering.

 

Bilen har netop været forbi Porsche Center København til udførelsen af et 111 punkts check.
Seneste service er udført ved Porsche Center Vejle – MyGarage d. 06/11/2015 ved 70.777 km.