Porsche 997 Turbo
2007
|
171.000 km
|
450 hk

Dette er en bundsolid Porsche 911 Turbo ud af første generation 997 fra modelåret 2007. Generationen var starten på Porsche AG’s nye 911-æra, der havde komplet hold i traditioner og DNA.

Går du efter en 911 med stadig mekanisk feel, med den notorisk stærke Mezger Boxer 3.8-liters motor med turboladere og ikke mindst en 911 Turbo der bevæger sig ud over det sædvanlige, så læs videre.

Den her 997 Turbo forlod Zuffenhausen, som et produkt ud af Exclusive Manufaktur. Metallet er lakeret i Midnight Blue Metallic E9 – en farve som første gang med blev set på anden generation af 964’eren i 1991. Farven er lakeret på flere 911-modeller siden, men aldrig i et stort oplag eller som en del af en standard farvepalette. Porsche AG tog det til særlige yderligheder, da man indfarvede kabinens naturlæder i Ocean Blue, hvortil en mængde af læderoptioner, sjældent set i det omfang, blev tilvalgt – vi kan tale loftshimmel, luftdysser, sidevanger… Billederne taler nærmest for sig selv. De mange Exclusive Manufaktur optioner (x-koder) og konfiguration fra Zuffenhausen Costum Tailoring uddybes gerne på forespørgsel.

Bremsekalibre er malet i farvekode Gulf Blue – en farve med Porsche-DNA og reference direkte til racerbanernes Gulf-liveries – nok allermest kendt fra Porsche 917, som til dags dato stadig vurderes, som værende en af de mest ikoniske liveries nogensinde på en Porsche. Dette bl.a. også med takke til Steve McQueen, som sad bag rattet i en Gulf-blå 917 i sin film Le Mans fra 1971.

Ivrigheden for at tale om TipTronic S-gearkassen har altid eksisteret i alverdens Porsche fora. Vi synes at den AMG-udviklede gearkasse leverer nøjagtige, tilbagelænede og stærke skift, som hænger sammen med Turbo-Mezger motoren. Vi taler gerne videre om det.

I bilens snart 15 år leveår, har blot tre ejere, samt os selv, været hånd i hanke med bilen. Første ejer værende en virksomhed i Schweiz – dog er bilen leveret på en forhandlerordre fra Porsche Zentrum Inntal.

Bilens kilometer fortæller, at den er blevet kørt og nydt – den er blevet passet efter alle Porsche AG forskrifter og to nye turboladere fandt vej ved sidste store service, så ja den kører fremragende.

1. service: 18.09.2007 / 31.061 km @Porsche Zentrum Inntal, DE
2. service: 13.10.2008 / 61.765 km @Porsche Zentrum Inntal, DE
3. service: 26.05.2010 / 82.403 km @Porsche Zentrum Inntal, DE
4. service: 21.03.2012 / 113.160 km @Porsche Zentrum Inntal, DE
5. service: 14.03.2014 / 135.288 km @Porsche Zentrum Inntal, DE
6. service: 15.04.2016 / 152.459 km @Porsche specialist Stuhr, DE
7. service: 05.01.2018 / 158.129 km @Porsche specialist Duisburg, DE
8. service: 20.03.2020 / 164.431 km @Porsche specialist Duisberg, DE

Økonomi

Flexleasingforslag:
Leasingperiode: 12 mdr.

Udbetaling: 135.000,- + moms
Mnd. ydelse: 4.337,- + moms
Restværdi: 440.000,- + moms & eks. registreringsafgift

Ovenstående afhænger af kreditvurdering.